ABN-AMRO product page

Mijn eerst gemaakte re-design van de ABN-AMRO product page. Dit moest een promotie pagina worden waarop de app beter werd weergegeven.

Probleem

Natuurlijk heeft de ABN – Amro al een app die het goed doet en zich prima aansluit op de doelgroep, alleen de productpagina op de website kon wel goede en aansluitende update bemachtigen.

De doelstelling? Een website die aantrekkelijk genoeg is om de app meteen te downloaden.

Onderzoek

Voordat het zo ver is, is het natuurlijk van spraken om je goed te onderbouwen. Waarom nou precies zo?

De ABN is zeker te herkennen aan zijn kleur gebruik, de groene tinten, gele call te action knoppen en de grijze highlightende elementen. Daarnaast gebruikt de ABN ook graag een gradient achter elementen.

Met deze en nog vele andere gevonden inzichten, ben ik gaan schetsen.

Resultaat

Een afbeeling gerichte productpagina, die visueel sterker zijn dan al het tekst wat er eerst opstond.

De pagina laat zien wat de app inhoud, wat kan je in de eerste instantie meteen verwachten. Je ziet hoe hij beoordeelt wordt door eerdere gebruikers even als de drie punten die gebruikers het meeste waarderen.

Daaronder, natuurlijk de call to action knop om meteen de app te downloaden!

EEN AANTAL SCHETSEN DIE MIJ IN HET PROCES VERDER HIELPEN.

Leerproces

Uiteraard kijk je terug op je werk en denk je: dat had ik altijd beter kunnen doen. Ik zeer tevreden met het eindresultaat en ben ik niet bang om het eindproduct te laten zien. Zo kun je mijn progress zien in mijn verdere werk.

Bekijk mijn andere projecten